SON DAKİKA

Kürdistan'dan Japonya'ya ilk petrol ihracatı

Federal Kürdistan Yönetimi'nin Japonya'ya ilk defa petrol ihracatı gerçekleştirdiği bildirildi. 04 Mart, 2016 06:00 Güncelleme: 04 Mart, 2016 06:00 Kürdistan'dan Japonya'ya ilk petrol ihracatı

Reuters'in haberine göre, Federal Kürdistan Yönetimi ocak ayında Japonya'ya 1 milyon varil petrol ihraç etti.

Habere göre, Japonya merkezli Tonen General şirketi, Kürt petrolünü Tokyo yakınındaki Kawasaki ve Chiba kentlerindeki rafinerilere nakletti. Tonen General ise haberle ilgili açıklama yapmadı.

Federal Kürdistan Yönetimi, geçen yıl Bağdat'taki merkezi hükümetle bütçe konusunda yaşanan anlaşmazlık nedeniyle doğrudan petrol ihracatına başladığını açıklamıştı. Federal Kürdistan Yönetimi'nin, günlük ortalama 600 bin varil petrol ihraç ettiği belirtiliyor.

Yorum Ekle